در مراسم اختصاصی شب نشینی مد موزه متروپولیتن چه خبر است؟

مراسم سال ۲۰۲۳ مت گالا اول ماه مه در موزه هنر متروپولیتن شهر نیویورک برگزار خواهد شد

مراسم مت‌ گالا ۲۰۲۳ به افتخار میراث کارل لگرفلد برگزار می‌شود و این طراح مد موضوع اصلی این رویداد است - AFP

به باشکوه‌ترین شب صنعت مد نزدیک می‌شویم و موزه هنر متروپولیتن آماده می‌شود تا بار دیگر میزبان مراسم سالانه مت گالا باشد.

مراسم مت‌ گالا ۲۰۲۳ به افتخار میراث کارل لگرفلد برگزار می‌شود و این طراح مد موضوع اصلی این رویداد است. مجله ووگ قبلا گفته بود ضوابط پوشاک مراسم امسال نیز به «افتخار کارل» خواهد بود و مهمانان را ترغیب کرده‌اند لباس‌هایی نمایانگر کارها و سبک این طراح فقید مد بپوشند.

مت گالا علاوه بر اینکه فرصتی برای از بین بردن تمام قید و بندها در عرصه مد است، مناسبتی برای برگزاری افتتاحیه نمایشگاه سالانه این موسسه پوشاک نیز است.

احتمالا مانند سال‌های گذشته مت گالا ۲۰۲۳ برنامه مشابهی خواهد داشت و انتظار می‌رود برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌ها قبل از شروع این رویداد روی پله‌های مشهور این موزه جلوی دوربین‌های عکاسی بروند.

پس از پایان فرش قرمز این شب، چهره‌های مشهور، افراد تاثیرگذار و سایر مهمانان برجسته وارد موزه خواهند شد –این زمانی‌ است که برنامه مت گالا بیش‌ازپیش در هاله‌ای از رمز و راز فرو می‌رود، زیرا هرگز مشخص نشده در طول این مهمانی که مختص افراد دعوت‌شده است، چه اتفاق‌هایی می‌افتد.

آن‌چه از اتفاقات داخل مت گالا می‌دانیم محدود به جشن نوشیدنی و شام دور میز و برنامه‌ اجرای موسیقی است.

همانطور که ونسا فریدمن، روزنامه‌نگار نیویورک تایمز، سال ۲۰۱۸، به درستی بیان کرد، آنچه در مت گالا می‌گذرد «راز» است. او افزود به‌اشتراک گذاشتن آن‌چه بعد از فرش قرمز اتفاق می‌افتد در رسانه‌های اجتماعی برای شرکت‌کنندگان «ممنوع» است.

با همه این‌ها، چیزهای خاصی هست که به طور قطع می‌دانیم و شایعاتی نیز در مورد جزئیات فعالیت‌های شرکت‌کنندگان در طول این شب و پس از ورودشان به موزه وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته فریدمن، بخش داخلی این رویداد با خوش‌آمدگویی شروع می‌شود و در آن مهمانان به میزبانان جشن ادای احترام می‌کنند. امسال رجینا کینگ، بلیک لایولی، رایان رینولدز و لین-مانوئل میراندا مدیران مشترک این رویداد خواهند بود، رویدادی که به منظور جمع‌آوری کمک مالی برای موسسه پوشاک این موزه برگزار خواهد شد. این در حالی است که تام فورد، آدام موسری چهره اینستاگرامی و آنا وینتور سردبیر ارشد ووگ ، مشترکا مدیران افتخاری مراسم خواهند بود.

به گفته فریدمن، مهمانان پس از ادای احترام به میزبانان به راه خود در نمایشگاه ادامه خواهند داد.

به گزارش ووگ، نمایشگاه امسال با تمرکز بر «اصول سبک آمریکایی» و با تجلیل از «قهرمانان ناشناس و گمنام طراحی در ایالات متحده» برگزار می‌شود، این در حالی‌ است که به گفته اندرو بولتون، سرپرست این موسسه پوشاک، این نمایشگاه بر روند تکاملی سبک مد و پوشاک آمریکایی تمرکز خواهد داشت و شامل کار خیاطان پوشاک مردانه و زنانه و طراحان است.

بولتون گفت برخی از نام‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه، مانند چارلز جیمز، هالستون، و اسکار دلا رنتا، «برای دانشجویان مد بسیار آشنا است»، اما به گفته او، «بسیاری از نام‌های دیگر در واقع فراموش شده‌اند، نادیده گرفته شده‌اند یا به حاشیه تاریخ مد سقوط کرده‌اند».

او افزود: «بنابراین یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، توجه به استعدادها و دستاوردهای این افراد است که بسیاری از آن‌ها زن‌ هستند.»

به‌دلیل همکاری این موزه با تعدادی از کارگردانان فیلم از جمله مارتین اسکورسیزی، سوفیا کاپولا و کلویی ژائو، در مت گالای امسال علاوه بر مد، شاهد پخش «صحنه‌های دیدنی سینمایی» در نمایشگاه نیز خواهیم بود.

طبق گزارش‌ها، مهمانان پس از بازدید از جدیدترین نمایشگاه این موسسه پوشاک راه خود را به سوی جشن نوشیدنی ادامه می‌دهند.

به گفته فریدمن پس از جشن نوشیدنی، برنامه شام دور میز است که همیشه با برنامه‌های سرگرم‌کننده همراه است.

پارسال شام مراسم سال ۲۰۲۱ مت گالا جنجال‌ساز شد، چون کیکه پالمر مجری مراسم آن سال همین که وظایف مجری‌گری خود را که به صورت زنده از ووگ پخش می‌شد به پایان رساند، به شوخی از غذای مراسم انتقاد کرد.

این خواننده در روایت‌گر اینستاگرام خود عکسی از مجموعه غذایی منتشر کرد که به نظر می‌آمد ذرت، گوجه و خیار و همچنین ریزوتو و یک قارچ باشد و در زیرنویس آن نوشت «برای همین است که غذا را به همه‌ شما نشان‌ نمی‌دهند. شووووخی کردم.»

پالمر بعدا از مارکوس ساموئلسون، سرآشپز مشهور مجموعه غذاهای مراسم سال ۲۰۲۱ مت گالا، عذرخواهی کرد. این ستاره فیلم شیادان در توییتر نوشت: «رفقا سلیقه غذایی من فرق می‌کند، همین و بس! وگرنه از این سرآشپز خیلی خوشم می‌آید و از او معذرت می‌خواهم.»

پالمر تنها فرد مشهوری نیست که قانون «منتشر نکردن مطلب در رسانه اجتماعی» را زیر پا گذاشت چون پریانکا چوپرا هم قبل از آن یک عکس سلفی از خودش، تیفانی هدیش و کارلی کلاس در دستشویی مراسم سال ۲۰۱۸ مت گالا منتشر کرده بود.

در مورد اجراکنندگان هم یکی از کارمندان سابق ووگ  قبلا در مصاحبه با باسل (Bustle) گفته بود «در اجراها همیشه تمام مهمانان را از پشت میز بلند می‌کرد تا برقصند». او افزود: «دکور اجرا حیرت‌انگیز است» و «شور و هیجان از این مراسم فوران می‌کند.»

به گفته فریدمن، کیتی پری در این مراسم مت گالا برنامه اجرا کرده است و طبق گزارش باسل، ریانا و ویکند هم در مت گالا برنامه زنده اجرا کرده‌اند.

آیا می‌توان بلیط ظاهرا ۳۰ هزار دلاری مت گالا را به راحتی خرید و به این مراسم اختصاصی راه یافت؟ پاسخ منفی است، زیرا وینتور که از سال ۱۹۹۵ برگزاری مراسم سالانه گالا را بر عهده داشته است، باید یکایک مهمانان را تایید کند.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی